Friday, November 23, 2012

သူ႔အႀကည္႔ကုိ ကုိယ္သိသည္ (၂)



သူ၏ အေတြးတုိ႔သည္ ပစၥကၡအေျခအေနသုိ႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ႔ျပန္သည္။
ေႀသာ္ ေရွ႔တုိးဖုိ႔ မလြယ္၊ ေနာက္ဆုတ္ဖုိ႔ ခက္ေနေသာ အေနအထားမ်ိဳးျဖင္႔ပင္ ယခုဆုိ ရက္သတၱတစ္ပတ္ပင္ ေက်ာ္ခဲ႔ျပီေကာ။
သူသည္ သက္ျပင္းကုိ မွ်င္းမွ်င္းကေလး ခ်လုိက္ကာ သူမကုိ မသိမသာ ခုိးႀကည္႔လုိက္၏။
ေတာ္ပါေသးရဲ႔ သူမက သူ႔ကုိ ႀကည္႔မေနပါ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္႔ စကားေကာင္းေနပုံေပၚသည္။
ယခုတေလာ သူမသည္ သူႏွင္႔ ပုိ၍ နီးကပ္လာသေယာင္ ရွိသည္ဟု သူထင္သည္။
ေက်ာင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ မသိသာေသာ္လည္း က်ဴရွင္ခ်ိန္မ်ားတြင္ သိသာေစသည္။ က်ဴရွင္ျဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းကဲ႔သို႔ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဦးေရ မမ်ားသည္ေႀကာင္႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
သူေရာ သူမပါ အခ်ိန္ေစာျပီး ေရာက္ေနႏွင္႔သည္႔အခါမ်ိဳးမ်ားတြင္ သူမသည္ သူ႔ထံသုိ႔ လာကာ သခ်ၤာပုစၦာမ်ားကုိ ရွင္းခုိင္းျခင္းမ်ိဳး၊ ဇီ၀ေဗဒ ရုပ္ပုံမ်ားကုိ ကူညီေရးဆြဲခုိင္းျခင္းမ်ိဳးတုိ႔ လုပ္လာသည္။
သူမ၏ သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႔က သူဆြဲတာ လွလဲ မလွဘူးဟု ေ၀ဖန္ႀကေသာ္လည္း၊ သူကုိယ္တုိင္ကလည္း သူဆြဲေသာ ပုံမ်ားမွာ အျခားသူမ်ားဆြဲေသာ ပုံထက္ ထူးျခားျပီး လွပေနဟန္မရွိေႀကာင္း လက္ခံေသာ္လည္း သူမကုိ ကူညီေပးေနရသျဖင္႔ စိတ္ထဲ ပီတိတစ္ခုလုိ ခံစားမိေလသည္။
သုိ႔ေသာ္ သူႏွင္႔ သူမသည္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသာ ျဖစ္ႀကပါသည္။
သူ ဆက္၍ စဥ္းစားမိျပန္သည္က ခ်စ္သူရည္းစားျဖစ္သြားလွ်င္ေကာ ဘာမ်ား ပိုျပီး ထူးျခားသြားမွာလဲ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
သူႏွင္႔ သူမသည္ ခ်စ္သူမ်ား ျဖစ္သြားႀကသည္ျဖစ္ေစ၊ ယခုအတုိင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားပင္ ဆက္ျဖစ္ေနလွ်င္ျဖစ္ေစ မည္သည္႔အရာမွ် ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္လာလိမ္႔မည္ဟု သူ မထင္ေခ်။
စာသင္ခန္းတစ္ခန္းထဲမွာ စာသင္ေနႀကဦးမည္၊ ေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ က်ဴရွင္သုိ႔ အတူသြားႀကမည္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ထုိင္ေနက် အေအးဆုိင္သုိ႔ သြားထုိင္ႀကမည္၊ သူမအကူအညီေတာင္းလွ်င္ ဇီ၀ေဗဒပုံမ်ား ေရးဆြဲေပးေနဦးမည္၊ မည္သည္႔အရာမွ် ေျပာင္းလဲသြားလိမ္႔မည္မဟုတ္ဟု သူ ထင္သည္။
သည္လုိဆုိလွ်င္ အခုအတုိင္း ဆက္ေနတာကသာ ပုိေကာင္းဦးမည္ဟုလည္း သူေတြးလုိက္သည္။
ဟိတ္ေကာင္ ဘာေတြ စဥ္းစားေနတာတုန္းဟ…”

ရုတ္တရက္ သူ၏ေက်ာျပင္ကုိ ပုတ္ျပီး သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ သူ႔ေဘးနားမွာ ၀င္ထုိင္သည္။
ေက်ာင္းမုန္႔စားဆင္းခ်ိန္ ကုန္ခါနီးျပီ ျဖစ္သျဖင္႔ သူ႔ေဘးနားမွာ ထုိင္ေနက် သူငယ္ခ်င္း ျပန္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိတစ္ေယာက္သည္ သူ၏အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး အခင္မင္ဆုံး၊ အရင္းႏွီးဆုံး ေပါင္းသင္းလာခဲ႔သည္႔ သူငယ္ခ်င္းလည္း ျဖစ္သည္။
မုန္႔ဆုိင္သြားတာလား…”
သူက ေမးလုိက္သည္။
လူရွင္းတဲ႔ ေနရာ အႀကံသြားထုတ္ေနတာကြ…”
သူငယ္ခ်င္းက ျပန္ေျဖသည္။
ေဟ ဘာအႀကံတုန္းဟ…”
ဘာအႀကံရမလဲ ရည္းစားစာေရးဖုိ႔ေလ အခု အႀကံရခဲ႔ျပီ ခ်ေရးဖုိ႔ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္ ဟဲ..ဟဲ…”
ရုတ္တရက္ႀကီး ဆုိလာေသာ သူငယ္ခ်င္း၏စကားေႀကာင္႔ ခဏတာမွ် သူ ေႀကာင္အမ္းအမ္း ျဖစ္သြားသည္။
ထုိ႔ေနာက္မွ သိခ်င္စိတ္ျဖင္႔ ေမးလုိက္၏။
ဘယ္သူ႔ကုိ ေပးမလုိ႔တုန္း မင္းက…”
မွန္းႀကည္႔ေလကြာ ဘယ္သူျဖစ္ႏုိင္မလဲ…”
သူငယ္ခ်င္းက လြယ္အိတ္ထဲက ေဘာပင္ႏွင္႔စာအုပ္ကုိ ထုတ္ရင္း သူ႔ကုိ ျပန္မႀကည္႔ဘဲ ေျဖသည္။
သူ၏ ရင္ထဲ၌ တစ္စုံတစ္ခုကုိ ေတြးပူလုိက္မိသည္။
* * * *မ်ားလားကြ ဟုတ္လား…”
သူသည္ စိုးရိမ္စိတ္တစ္၀က္ျဖင္႔ သူမ၏ နာမည္ကုိ တစ္လုံးခ်င္းေရရြတ္ရင္း ေမးလုိက္မိသည္။
သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူက သူ႔ကုိ ျပဳံးျပီး ႀကည္႔ကာ
ဟဲဟဲ မင္း သိပ္ေတာ္တဲ႔ ေကာင္ဘဲကြ ေဗဒင္ဆရာ လုပ္ပါလား…”
ဟု ျပန္ေျဖလုိက္ရာ သူ႔ရင္ထဲ၌ အမ်ိဳးအမည္မသိေသာ ေ၀ဒနာတစ္ရပ္ ၀င္ေရာက္ လႈပ္ခတ္သြားေလေတာ႔၏။
မွားျပီ မွားျပီ
ဘာျဖစ္လုိ႔ သူမအမည္ကုိမွ ေရြးျပီး ေမးလုိက္မိပါလိမ္႔
တျခားနာမည္ကုိ ေမးခဲ႔ရမွာ တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္နာမည္ကုိ ေမးခဲ႔ရမွာ ခုေတာ႔
ယခုတစ္ခါတြင္ေတာ႔ သူ သည္ ေလးလံထုိင္းမႈိင္းေသာ သက္ျပင္းေမာႀကီးကုိ သူငယ္ခ်င္းမသိေစရန္ ရင္ထဲ၌ပင္ သုိ၀ွက္ထားလုိက္ရေလေတာ႔၏။
ဟဲဟဲ ေနာက္တာပါကြာ ႀကိဳက္တာက ႀကိဳက္တာပဲ ရည္းစားစာေပးရဲေသးဘူးကြ ႀကိဳပဲ ေရးထားရမွာ…”
သူငယ္ခ်င္းက ရယ္ျဖဲျဖဲႏွင္႔ ထပ္ေျပာသည္။
သူကေတာ႔ ျပဳံးျပလုိက္မိသည္ထင္သည္။
မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမူ သူ၏ အခင္ဆုံးသူငယ္ခ်င္းသည္ သူမကုိ ခ်စ္ႀကိဳက္ေနသည္ဟု ၀န္ခံလုိက္သည္မဟုတ္ပါေလာ။
ဤသည္လည္း ကံတရား၏ ဆန္းႀကယ္ေသာ လွည္႔စားခ်က္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။
သူ၏ ေရွ႔ဆက္မည္႔ ေျခလွမ္းမ်ားသည္လည္း ေနရာတြင္ပင္ တုံ႔ေႏွးေ၀၀ါးသြားေခ်ေလျပီ။

ထုိေန႔က စာသင္ခ်ိန္အားလုံးကုိ စိတ္မပါစြာျဖင္႔ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ႔မိသည္ ထင္သည္။
သည္လုိႏွင္႔ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ေရာက္ေတာ႔ သူ ခ်က္ခ်င္း ထမျပန္ျဖစ္ပါ။
ယေန႔ သူ စာသင္ခန္းတံခါးကုိ ေသာ႔ခတ္ရမည္႔အလွည္႔ ျဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား တဖြဲဖြဲႏွင္႔ ထြက္ခြာသြားႀကေသာ္လည္း သူ ေနရာမွ မထဘဲ ထုိင္ေနလုိက္သည္။
အားလုံးရွင္းသြားႀကေသာအခါ သူ စားပြဲခုံမ်ားေအာက္ရွိ လြယ္အိတ္မ်ား ထည္႔ရာ အံမ်ားကုိ လုိက္ႀကည္႔သည္။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေယာက္ တစ္စုံတစ္ခုခု က်န္ခဲ႔မည္စိုး၍ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ က်န္ခဲ႔ပါက မိမိဘာသာ သိမ္းထားသင္႔လွ်င္ သိမ္းထားရမည္၊ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားထံ သြားအပ္ႏွံသင္႔လွ်င္ အပ္ႏွံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိသုိ႔ လုိက္ႀကည္႔ေနရင္း မိန္းကေလးမ်ား ထုိင္ေသာ အတန္းခုံတစ္ခုံ၏ အံထဲတြင္ လက္ကုိင္ပု၀ါတစ္ထည္ က်န္ခဲ႔ေႀကာင္း သူေတြ႔လုိက္သည္။
တစ္ေယာက္ေယာက္ က်န္ခဲ႔တာ ျဖစ္လိမ္႔မည္။
သူ သိမ္းထားေပးလွ်င္ ေကာင္းမလား၊ သည္အတုိင္း ထားခဲ႔လွ်င္ပဲ ေကာင္းမလား ခ်ီတုံခ်တုံ စဥ္းစားေနခုိက္ အခန္းတံခါး၀အနား ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ အေမာတေကာ ေရာက္လာသည္။
သူမ မဟုတ္ပါ။ အျခား အတန္းသူ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ေတာ္ေသးတာေပါ႔ အခန္းတံခါး မပိတ္ေသးလုိ႔…”
ေကာင္မေလးက ေရရြတ္ေျပာ ေျပာရင္း အခန္းထဲ ၀င္လာသည္။
သူက ျပဳံးျပရင္း စကားဆုိလုိက္သည္။
လက္ကုိင္ပု၀ါ က်န္ခဲ႔တာလား…”
ေအးဟယ္…”
 သူက စားပြဲခုံထဲမွ လက္ကုိင္ပု၀ါေလးကုိ လွမ္းယူလုိက္ျပီး သူ႔အနားေရာက္လာေသာ ေကာင္မေလးကုိ ကမ္းေပးလုိက္သည္။
ေက်းဇူးပဲဟယ္ နင္ ရွိေနလုိ႔ေပါ႔ သြားေတာ႔မယ္ေနာ္…”
ေကာင္မေလးက သူ႔ကုိ ျပဳံးျပ၊ ေက်းဇူးစကားဆုိျပီး ျပန္လွည္႔ထြက္သြားသည္။
သူ လည္း အခန္းတြင္း တစ္ခ်က္ ေ၀႔ႀကည္႔လုိက္ျပီး အျပင္သုိ႔ ထြက္ေတာ႔မည္အျပဳ အခန္းျပဴတင္းေပါက္မွ လွမ္းႀကည္႔ေနေသာ အတန္းပုိင္ဆရာမကို လွမ္းျမင္လုိက္ေလသည္။
သူ အျပင္သုိ႔ ထြက္ျပီး ဆရာမကုိ ျပဳံးျပႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္။
ဆရာမ အခန္းလာစစ္တာလား…”
ဆရာမက သူ႔ကုိ ျပဳံးျပဳံးႀကီး ႀကည္႔ေနသည္။ ျပီးမွ
ခုနက ဘာလုပ္ေနႀကတာလဲ…”
ေႀသာ္ ဆရာမက အေစာကတည္းက ေရာက္ေနတာကုိး။
ဟုိေကာင္မေလး လက္ကုိင္ပု၀ါက်န္ခဲ႔လုိ႔ ျပန္ေပးေနတာပါ ဆရာမရဲ႔…”
ဆရာမက သူႏွင္႔ ဟိုေကာင္မေလးကုိ တစ္မ်ိဳးထင္ေနပုံေပၚသည္။ သူ မလုံမလဲ ျဖစ္ေန၏။
ေနာက္ျပီး ဆရာမက သူ႔ကုိ အေတာ္ဂရုစုိက္သူလည္း ျဖစ္သည္။ သည္အတန္းထဲမွ ထူးခြ်န္ေက်ာင္းသားမ်ား ေပၚထြက္ဖုိ႔အေရး ဆရာမက သူ႔ကုိလည္း အားကိုးရမည္႔သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရႈျမင္သူျဖစ္သည္။
ေအးပါ ထားပါေတာ႔ ဟုိဟုိဒီဒီ စိတ္၀င္စားမေနနဲ႔ေနာ္ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေတြ နီးေနျပီ…”
ဆရာမက သူ႔ကုိ ျပဳံးရင္း သတိေပးသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအေတြ႔အႀကံဳေႀကာင္႔ သည္အရြယ္ေတြမွာ စိတ္ကစားျပီး အမွားႀကဳံတတ္ႀကသည္မ်ားကုိ ဆရာမက ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္ေလသည္။
အာ ဟုတ္ကဲ႔ပါဆရာမကလဲ သား အဲဒါေတြ စိတ္မ၀င္စားေသးပါဘူး…”
ေအးပါ ဟုတ္ပါျပီ စိတ္မ၀င္စားလဲ ျပီးတာပါပဲကြယ္ စာပဲ စိတ္၀င္စား ႀကားလား.. ကဲ..ကဲ.. တံခါးပိတ္ျပီးရင္ ျပန္ေတာ႔သား…”
ဟုတ္ ဆရာမ…”
ဆရာမ ထြက္သြားျပီးေနာက္ သူ စာသင္ခန္းတံခါးကုိ ေသာ႔ခတ္ေနရင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ပုိင္ႏုိင္စြာ ခ်လုိက္ေလေတာ႔၏။
ထုိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွာ သူမႏွင္႔ ပတ္သက္၍ မည္သည္႔ေျခလွမ္းကုိမွ် ေရွ႔ဆက္မတုိးေတာ႔ရန္ ျဖစ္ေလသည္။

(ဆက္ရန္)

1 comment:

  1. ေစာင္႔ေနပါ၏....စိတ္ရွည္လက္ရွည္ျဖင္႔.....:)

    ReplyDelete