ျမန္မာ႔ေစာင္းပညာရဲ႔ ဖခင္ႀကီးဆုိျပီး သတ္မွတ္ႏုိင္တာကေတာ႔ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ေတာ္က ေရွ႔ေတာ္ေျပး ေမာင္ေမာင္သုိက္ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ေရွ႔မွာေတာ႔ ေစာင္းဆရာႀကီးဣႏၵာေဒ၀ဆုိတာ ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ ဣႏၵာေဒ၀ႀကီးတီးတဲ႔ ေစာင္းက ၇ ႀကိဳးသာ တပ္ထားတဲ႔ ေစာင္းပါ၊ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာ႔ေစာင္းလုိ မဟုတ္ေသးပါ။
ေမာင္ေမာင္သုိက္ လက္ထက္မွသာ ေစာင္းႀကိဳး၇ႀကိဳးရွိတာကုိ ၆ေခ်ာင္းတုိးျပီး ၁၃ႀကိဳးတပ္ခဲ႔ကာ ယေန႔ ျမန္မာ႔ေစာင္းပညာဟာ အထြတ္အထိပ္ကုိ ေရာက္လာခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ (အခုေခတ္မွာေတာ႔ ေစာင္းႀကိဳးဟာ ၁၆ေခ်ာင္းရွိတယ္လုိ႔ မွတ္သားရပါတယ္။)
မင္းတုန္းမင္းႀကီး လက္ထက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မင္းတုန္းမင္းႀကီးေခတ္မွာ ႏုိင္ငံတစ္၀က္ သူမ်ားလက္ပါျပီးျဖစ္ေပမယ္႔ တုိင္းျပည္က အထုိက္အေလ်ာက္ေအးခ်မ္းသာယာတယ္။
ဘုရင္ႀကီးကလည္း ေအးခ်မ္းသာယာမႈရွိေအာင္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ တစ္ဖက္ကလည္း တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ အဖက္ဖက္က ဖြ႔ံျဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကုိ အစြမ္းကုန္ အားေပးပါတယ္။
အေနာက္ႏုိင္ငံက အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြကုိ ပညာရွိလူေတာ္ေတြက ဘာသာျပန္ေစျပီး တုိင္းျပည္မွာ သင္ႀကားေစတယ္။
လက္နက္မ်ားထုတ္လုပ္ျပီး တပ္ဆင္တယ္။
စက္ရုံ၊ အလုပ္ရုံႀကီးေတြ ဖြင္႔ျပီး အဘက္ဘက္က ေခတ္မီတုိးတက္ေအာင္လည္း ႀကံေဆာင္တယ္။
စစ္ေရး၊ ဘ႑ာေရး ဘက္စုံတုိးတက္ေအာင္ ႀကံေဆာင္သလုိ သာသနာေရးဘက္ကလည္း ပဥၥမသဂၤါယနာ တင္တာတုိ႔၊ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကုိ ေက်ာက္ထက္အကၡရာတင္တာတုိ႔က အစ သာသနာဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔ အစြမ္းကုန္ လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။
ကေနာင္အိမ္ေရွ႔ကုိယ္ေတာ္ႀကီးတုိ႔၊ ေယာမင္းႀကီးတုိ႔ စတဲ႔ပုဂၢဳိလ္ေတြက တက္တက္ႀကြႀကြနဲ႔ အဖက္ဖက္က ႀကိဳးစားေနေတာ႔ တုိင္းသူျပည္သားေတြလည္း အားတက္မႈ၊ တက္ႀကြမႈေတြ ရွိလာတာေပါ႔။
ဒါေႀကာင္႔ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈဘက္ကလည္း ေနာက္က်မေနရစ္ေအာင္ တျခားတုိးတက္မႈေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းလုိက္ႏုိင္ေအာင္ သက္ဆုိင္ရာေတြက ႀကိဳးပမ္းလာႀကတယ္။
ဒီလုိ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္မႈတုိင္းကုိ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကလည္း အားေပးေတာ္မူပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ အဲဒီအခ်ိန္က လက္နက္လုပ္တယ္၊ ဖန္ခ်က္တယ္၊ စာပုံႏွိပ္စက္နဲ႔ စာအုပ္ေတြရုိက္တယ္၊ ဒဂၤါးသြန္းတယ္၊ ျမန္မာလုိ ေႀကးနန္းထြင္တယ္ စတဲ႔ အေကာင္းနဲ႔ အျပဳေတြခ်ည္း လုံးပန္းေနႀကတာ ျဖစ္ေလေတာ႔ ေတးဂီတဘက္ကလည္း ေရွ႔ေတာ္ေျပးေမာင္ေမာင္သုိက္ ဦးေဆာင္ျပီး ေစာင္းနဲ႔ ျမ၀တီမင္းႀကီးဦးစရဲ႔ ပတ္ပ်ိဳးႀကီးေတြကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ႔ ေစာင္းပညာဟာ သိပ္တက္လာပါတယ္။
နန္းေတာ္ထဲမွာခ်ည္း ေမာင္ေမာင္သုိက္ေခါင္းေဆာင္တဲ႔ မဟာဂီတအဖြဲ႔ႀကီးမွာ ေစာင္းသမားခ်ည္းပဲ ၁၇ဦးေလာက္ရွိပါတယ္။
မိဖုရားေခါင္ႀကီးဘက္ကလည္း မမအုံ၊ မမမႈံ၊ မမဥ၊ တပယ္ခင္သစ္တုိ႔ ဦးေဆာင္တဲ႔ အမ်ိဳးသမီး မဟာဂီတသမားေတြကလည္း လႈိင္တုိ႔၊ မျမေလးတုိ႔၊ ခင္ဆုံတုိ႔ သီခ်င္းေတြကုိ သူတုိ႔ပညာနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႀက၊ တီးႀကတာပါပဲ။
ျမ၀တီမင္းႀကီးဦးစေရးခဲ႔တဲ႔ ခံ႔ညားေလးနက္လွတဲ႔ သီခ်င္းေတြကုိ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္မွာမွ အေသအခ်ာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ တီးခတ္ႏုိင္ခဲ႔တာပါ။
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ သရုပ္ပါေအာင္ တီးဖုိ႔ဆုိတာ တီးတဲ႔သူရဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေရးတဲ႔သူက ခံ႔ညားေအာင္ ေရးခဲ႔တဲ႔သီခ်င္းကုိ အတီးသမားက သရုပ္ေပၚေအာင္၊ ႀကားရတဲ႔လူရဲ႔ စိတ္ကုိ ထိထိခုိက္ခုိက္ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရပါတယ္။
ေရးသူရဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ အတီးဆရာက ေပၚေအာင္ တီးဖြဲ႔ေပးရပါတယ္။
အဆုိသမားကလဲ ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ထုတ္သီဆုိႏုိင္စြမ္း ရွိရပါတယ္။
ဒီေတာ႔မွ စာေရးဆရာရဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ အေကာင္အထည္ေပၚတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။
ေမာင္ေမာင္သုိက္က ရတနာပုံေခတ္ရဲ႔ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳမႈေႀကာင္႔ ျမ၀တီမင္းႀကီးဦးစ ေရးခဲ႔တာေတြကုိ သေဘာေပါက္ေအာင္၊ သရုပ္ပါေအာင္၊ အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ စာေရးဆရာရဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပၚေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။
ပုဂံမင္းလက္ထက္မွာ ၇ႀကိဳးတပ္ေစာင္းကုိ ေစာင္းဆရာႀကီးဣႏၵာေဒ၀က တီးပါတယ္။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာေတာ႔ ေမာင္ေမာင္သုိက္ဟာ ေရွ႔ေတာ္ေျပးဘြဲ႔ကုိ ေပးအပ္ခံရျပီး ေစာင္းကုိ ႀကိဳးေျခာက္ေခ်ာင္းထပ္ျဖည္႔လုိ႔ ၁၃ႀကိဳးတပ္ေစာင္းကုိ တီးပါတယ္။
ေရွ႔ေတာ္ေျပးဆုိတာကေတာ႔ ဘုရင္႔ေရွ႔ေတာ္မွာ သူပဲ တီးတယ္၊ သူပဲ အသံုးေတာ္ခံရမယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ဘြဲ႔ပါ။
ဘုရင္႔ေရွ႔ေတာ္မွာ လူအမ်ားႀကီး တီးႀက၊ ဆုိႀက မလုပ္ႀကပါဘူး၊ အတီးတစ္ေယာက္၊ အဆုိတစ္ေယာက္ပါပဲ။
မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္မွာေတာ႔ ေမာင္ေမာင္သုိက္က ေစာင္းတီး၊ ဦးေပက သီခ်င္းဆိုျပီး ေမာင္ေမာင္သုိက္ရဲ႔ ေယာက္ဖျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္ႀကီးက မိေခ်ာင္းတီးျပီး မဟာဂီတကုိ ေဖာ္ထုတ္တင္ဆက္ႀကပါတယ္။
ျမ၀တီမင္းႀကီးဦးစရဲ႔ အေလးနက္ဆုံး၊ အခံ႔ညားဆုံး ပတ္ပ်ိဳးႀကီးေလးပုဒ္ျဖစ္တဲ႔ (၁)ဘုံပ်ံေနနန္း၊ (၂)ကုန္းေဘာင္ပရေမ၊ (၃)မႈိင္းျပာမႈန္ေ၀၊ (၄)အထူးထူးငယ္ႏွင္႔ တုိ႔ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပီး တီးႏုိင္ခဲ႔ႀကပါတယ္။
အီေနာင္ဇာတ္၀င္ပတ္ပ်ိဳးေတြကုိလည္း ေမာင္ေမာင္သုိက္ကပဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ တီးဖြဲ႔ႏုိင္ခဲ႔ပါတယ္။
ေမာင္ေမာင္သုိက္အရင္က ေစာင္းေတြဟာ ၇ႀကိဳးပဲတပ္တာမုိ႔ မဟာဂီတကုိ ေပၚလြင္ေအာင္ မတီးဖြဲ႔ႏုိင္ခဲ႔ႀကပါဘူး။
ေမာင္ေမာင္သုိက္က သူ႔ဘာသာ တီထြင္ဆန္းသစ္ျပီး ျမန္မာ႔ေစာင္းကုိ ၁၃ႀကိဳးတပ္၊ ၄သံေျပာင္းတီးႏုိင္ခဲ႔တာေႀကာင္႔ ျမန္မာ႔မဟာဂီတဟာ ေပၚထြန္းထင္ရွားလာခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မဟာဂီတပညာထြန္းကားလာတာမွာ သီခ်င္းအားျဖင္႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ႔ေနရာမွာ ျမ၀တီမင္းႀကီးဦးစ၊ အဆုိအားျဖင္႔ ဦးေပ၊ အတီးအားျဖင္႔ ေမာင္ေမာင္သုိက္နဲ႔ သူ႔ရဲ႔ေယာက္ဖ ေမာင္ေမာင္ႀကီးတုိ႔ထက္ သာတာ မရွိဘူး၊ သူတုိ႔ေႀကာင္႔သာ ထြန္းကားလာရျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ေမာင္ေမာင္သုိက္သာ မရွိခဲ႔ရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မဟာဂီတရယ္လုိ႔ အေကာင္အထည္ေပၚလာမွာ မဟုတ္၊ ျမန္မာတုိ႔ဟာ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ကုိ ဆုံးရႈံးခဲ႔ႀကရမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ဒါေႀကာင္႔ ေမာင္ေမာင္သုိက္ကုိ ျမန္မာ႔ေစာင္းရဲ႔ ဖခင္ႀကီး၊ မဟာဂီတကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ႔သူ၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာတစ္ရပ္ကုိ ထုဆစ္ခဲ႔သူတစ္ဦးအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္လုိက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
(ဆရာမႀကီးလူထုေဒၚအမာ၏ ျမန္မာ႔မဟာဂီတစာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေရးသားပါတယ္)
No comments:
Post a Comment