Thursday, August 30, 2012

ျမန္မာ႔ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု - စကားထာ၀ွက္ျခင္း

ခ်စ္စကားထာမ်ား
ေရွးေခတ္လူႀကီးသူမမ်ား၏ တစ္ဆင္႔စကား၊ တစ္ဆင္႔နားျဖင္႔ ႀကားရသမွ် စာေဟာင္းေပေဟာင္းမ်ား၌ ဖတ္ရသမွ် ေတြ႔ရသမွ်တုိ႔တြင္ ေရွးလူမ်ားသည္ လူပ်ိဳလွည္႔ရာ၌ စကားထာ၊ စကား၀ွက္၊ စကားလိမ္ အစရွိသည္မ်ားျဖင္႔ ပုစၦာအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကုိ တန္ဆာဆင္ျပီးလွ်င္ မိမိတုိ႔ႏွစ္သက္ရာ အပ်ိဳအိမ္မ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ႀကျပီး အျပန္အလွန္ ဥာဏ္စမ္းေလ႔၊ ၀ွက္ဆုိေလ႔ ရွိႀကသည္ ဆုိ၏။
ဤဓေလ႔ထုံးစံမ်ားသည္ အလြန္သိမ္ေမြ႔ယဥ္ေက်း၍ ခ်စ္စရာေကာင္းလွေပသည္။
တစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႔လုိက္ အစုလုိက္ျဖစ္ေစ ျပိဳင္ဆုိင္ႀကရာ၌ မည္သူသည္ ဗဟုသုတ ႀကြယ္၀သည္၊ မည္သူသည္ ေျပာေရးဆုိခြင္႔တြင္ တတ္သိလိမၼာသည္၊ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာသည္၊ ဥာဏ္ထက္သည္၊ ျဖတ္ထုိးဥာဏ္ေကာင္းသည္၊ စိတ္ရွည္သည္၊ စိတ္တုိသည္၊ ဇြဲရွိသည္၊ ဇြတ္ျငင္းသည္၊ သည္းခံစိတ္ရွိသည္၊ အႏုိင္ယူလုိစိတ္ရွိသည္ စသည္ျဖင္႔ အကဲခတ္ႏုိင္သည္ျဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ဤေရွးျမန္မာတုိ႔၏ ဓေလ႔ထုံးစံတစ္ရပ္သည္ ေဟာင္းပင္ေဟာင္းေသာ္လည္း ေကာင္းလွသည္႔ ျမန္မာမႈတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
မ်ားေသာအားျဖင္႔ စကားထာ၀ွက္ႀကေသာအခ်ိန္သည္ တစ္ေန႔တာ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား ျပီးစီး၍ အားလပ္ေသာ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါ၊ လူႀကီးမိဘမ်ား အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ျဖစ္သည္႔ သက္ႀကီးေခါင္းခ်ခ်ိန္မွစ၍ သန္းေခါင္ႀကက္တြန္ခ်ိန္ထိျဖစ္သည္။
စကား၀ုိင္းဖြဲ႔ႀကရာတြင္ စကားစပ္ကလည္း၀င္မွ၊ အလည္ေရာက္လာသူ ကာလသားကလည္း ႏႈတ္စရႊင္ပါမွ အိမ္ခံအပ်ိဳမ်ားမွ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲႏွင္႔ ဧည္႔၀တ္ျပဳလုိ၊ လက္ခံလုိႀကေပသည္။
သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ ဧည္႔ခံသူ အပ်ိဳမ်ားသည္ အလည္လာသူ ကာလသားမျပန္မခ်င္း တသမ္းသမ္း တေ၀ေ၀ႏွင္႔ တပ်င္းရိရိ ျဖစ္ေနတတ္ႀက၏။
(၁)ေတာ္ေတာ္ဆုိးတဲ႔ေႀကာင္
ေရွးတုန္းက ေက်းရြာႀကီးတစ္ရြာတြင္ စိတ္တုိ၍ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ေျပာဆုိတတ္ေသာ အပ်ိဳႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိသည္။
ထုိအပ်ိဳႀကီးကုိ စုံမက္ႏွစ္သက္ေသာ လူပ်ိဳႀကီးသည္ သူငယ္တိတ္ဆိတ္ခ်ိန္မွစ၍ ေရာက္လာကာ အပ်ိဳႀကီး ရက္ကန္းခတ္ေနသည္႔ေနရာသုိ႔ လာထုိင္လ်က္ ရက္ကန္းစင္မွာ ထြန္းညွိထားသည္႔ မီးတုိင္မွ မီးက်ီးခဲမ်ားကုိ ဆြေပး၊ ေကာ္ေပးျခင္းႏွင္႔ ရက္ကန္းစင္မွ ခ်ည္ျပတ္မ်ားကုိ ဆက္ေပးျခင္း စသည္ျဖင္႔ ကူညီေပးေလ၏။
အပ်ိဳႀကီးသည္ လူပ်ိဳႀကီးအေပၚတြင္ အနည္းငယ္ ႏွစ္သက္တြယ္တာစိတ္ ရွိသည္႔အတုိင္း လူပ်ိဳႀကီး သူ႔ထံသုိ႔ ေရာက္လာလွ်င္ ေရာက္လာခ်င္းမွာပင္ " ကြ်န္းတုံးေႀကာင္ေလွ်ာက္ " ဟု ဆီးႀကိဳ ႏႈတ္ဆက္လုိက္ေလသည္။
' ကြ်န္းတုံးေႀကာင္ေလွ်ာက္၊ လြန္း(လြမ္း)တုန္းေမာင္ေရာက္ ' ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကုိ မရိပ္မိေသာ လူပ်ိဳႀကီးသည္ အလြန္ရုိးအစြာျဖင္႔ " ေတာ္ေတာ္ဆုိးတဲ႔ေႀကာင္၊ ေနရာရွားလုိက္တာ ကြ်န္းတုံးေပၚမွ တက္ေလွ်ာက္ရတယ္လုိ႔ " ဟု ျမည္တြန္လုိက္ေလသည္။
(၂)ေညာင္ကန္ႀကက္
ဤသုိ႔ႏွင္႔ လူပ်ိဳႀကီးသည္ အျခားေသာ ကာလသားမ်ားနည္းတူ စကားထာ၀ွက္ျခင္း၊ ျပိဳင္ျခင္း အစရွိသည္မ်ားႏွင္႔ အျခားေသာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာမ်ားကုိ ဖြဲ႔ဖြဲ႔ႏြဲ႔ႏြဲ႔ မေျပာတတ္ျခင္းမ်ားေႀကာင္႔ အပ်ိဳႀကီးသည္ လူပ်ိဳႀကီးကုိ ဆက္လက္ဧည္႔ခံရန္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႔လာသျဖင္႔ ငိုက္မ်ဥ္းလာေလ၏။
အပ်ိဳႀကီးကလည္း စကားမစ၊ လူပ်ိဳႀကီးကလည္း စကားမစႏွင္႔ သန္းေခါင္ႀကက္တြန္သံပင္ ႀကားရခ်ိန္သုိ႔ ေရာက္လာသည္။
အပ်ိဳႀကီးသည္ လူပ်ိဳႀကီးျပန္ရန္ မည္သုိ႔ပရိယာယ္ဆင္ရပါမည္နည္းဟု အႀကံယူေနစဥ္မွာပင္ သန္းေခါင္ႀကက္တြန္သံကုိ ႀကားလုိက္ရ၍ အပ်ိဳႀကီးသည္ ေခါင္းထဲသုိ႔ အႀကံတစ္ခု ၀င္လာေလသည္။
ထုိ႔ေႀကာင္႔ အပ်ိဳႀကီးသည္ လူပ်ိဳႀကီးကုိ စကား စတင္လုိက္သည္။
" ေမာင္ႀကီးရဲ႔၊ ႀကက္ေတြ တြန္ကုန္ပါေရာ႔လား၊ ဘာႀကက္မ်ားပါလိမ္႔ေတာ္.."
အပ်ိဳႀကီး၏ ပရိယာယ္ႏွင္႔ ေမးလုိက္သည္ကုိလည္း မရိပ္မိ၊ သူ႔ကုိ ျပန္ေစလုိသည္ကုိလည္း မသိရွိေသာ လူပ်ိဳႀကီးခမ်ာသည္ အပ်ိဳႀကီး၏ ေမးခြန္းႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ဘက္က်စြာ ျပန္လည္ေျဖလုိက္သည္ကား-
" ေညာင္ကန္ႀကက္လား၊ တညင္ႀကက္လား၊ တစ္ေကာင္ေကာင္ ျဖစ္ေတာ႔မေပါ႔" ဟူသတည္း။
အပ်ိဳႀကီးသည္ လူပ်ိဳႀကီး၏ မသိသားဆုိးရြားမႈကို သည္းမခံႏုိင္ေတာ႔သည္႔အျပင္ လူကလည္း အိပ္ငုိက္စျပဳလာျပီျဖစ္၍ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းထားလ်က္ လူပ်ိဳႀကီး၏မ်က္ႏွာကုိ လက္ညႈိးႏွင္႔ ေငါက္ေငါက္ထုိးကာ-
" အခ်ိန္ကုိ သိခ်င္လုိ႔ ေမးတာေတာ္ေရ႔၊ ကုိင္း သိပလား.."
ဟု ခပ္ဆတ္ဆတ္အသံႏွင္႔ တိတိလင္းလင္းႀကီး ဖြင္႔ေျပာလုိက္ေလေတာ႔၏။
ဤတြင္ လူပ်ိဳႀကီးသည္ အပ်ိဳႀကီး၏ ေဒါသတႀကီးႏွင္႔ မ်က္ႏွာကုိ ျမင္လုိက္ရသျဖင္႔ ဆုိလုိရင္းအဓိပၸါယ္ကုိ ရိပ္မိသိရွိသြားေတာ႔သည္႔ပမာ မ်က္ႏွာခ်ိဳသာစြာႏွင္႔-
" ေႀသာ္ အခ်ိန္ကုိ ေမးတာလား။ သိပါဘူးဗ်ာ။ ေမာင္ႀကီးက မ်ိဳးရုိးကုိ ေမးတာ မွတ္လုိ႔၊ အခ်ိန္ဆုိရင္ ဘာရွိမွာလဲ၊ ဒီေကာင္႔အသံ ေသးေသးေလးရွိေသးတာပဲ။ အလြန္ဆုံး တစ္ပိႆာထက္ မပိုပါဘူး" ဟူ၍ ေျဖလုိက္ေလသတည္း။
ခ်စ္စရာေကာင္းသည္႔ အဖုိးထုိက္ေသာ ဓေလ႔
ညဘက္ လသာသာ၌ ဆန္ဖြပ္ရင္း၊ ေမာင္းေထာင္းရင္း၊ ရက္ကန္းခတ္ရင္း၊ ခ်ည္ငင္ရင္း၊ ၀ါဖန္႔ရင္း၊ ဗုိင္းငင္ရင္း၊ မန္က်ည္းသီးထုရင္း၊ ေတာင္ထန္း သက္ငယ္ စလူ အင္ဖက္ စသည္မ်ားအား အိမ္အမုိးအကာမ်ားအတြက္ စုေ၀းလုပ္ကုိင္ႀကရင္းျဖင္႔ မိမိတုိ႔ရပ္ရြာ၏ ဓေလ႔ထုံးစံမ်ားအတုိင္း တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ဆန္း ဆုိသကဲ႔သုိ႔ စကား၀ွက္မ်ားကုိ အျပိဳင္အဆုိင္ ၀ွက္ဆုိေလ႔ ရွိႀကသည္။
ေကာက္ရိတ္သိမ္းျပီးခ်ိန္ႏွင္႔ စပါးေလွ႔ျပီးခ်ိန္၊ တလင္းထဲတြင္ စပါးမ်ားစုပုံ၍ စပါးလိပ္ျပာ ေခၚဆုိခ်ိန္ စသည္မ်ား၌လည္း ရပ္ရြာ၏ ကာလသမီး ကာလသားမ်ား စုေ၀းလာေလ႔ရွိႀကခ်ိန္ျဖစ္၍ ဤအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္လည္း တစ္ရြာႏွင္႔တစ္ရြာပင္ ခ်ိန္းပြဲမ်ားျပဳလုပ္၍ စကား၀ွက္ျပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပႀကသည္။
ေက်းရြာ၏ ပန္းေတာင္ကုိင္အလွ သုိ႔မဟုတ္ စကားႀကြယ္၀၍ ဧည္႔ခံေကာင္းသူကေလးမ်ား၏ လယ္တလင္းသိမ္းပြဲမ်ားဆုိလွ်င္ စကား၀ွက္ျပဳိင္ပြဲမ်ားသည္ ပုိမုိ၍ စည္ကားေလသည္။
နီးစပ္ရာ လယ္တဲမ်ားမွလည္း စုေ၀းေရာက္လာႀကလ်က္ တေပ်ာ္တပါး စကား၀ွက္ျပိဳင္ပြဲမွ အရႈံးအႏုိင္ႏွင္႔ ကုိယ္ရည္ေသြးႀကပုံကုိ နားေထာင္ႀကသည္။
တလင္းသိမ္းခ်ိန္သည္ ေဆာင္ေတာ္ကူးႏွင္႔ ဂမုန္း အင္၊ သဇင္ပန္းတုိ႔ မျပတ္တမ္းပြင္႔သည္႔ ရာသီျဖစ္သည္႔အျပင္ သရဖီႏွင္႔ ျမတ္ေလး မျပတ္ေမႊးလွသည္႔ ေတာစံပယ္ႏွင္႔ ပန္းစြယ္ေတာ္တုိ႔ ပြင္႔ႀကသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းႏုိးရာရာဟု မေရြးခ်ယ္ႏုိင္ႀကေတာ႔။
ေတြ႔သမွ်မေရြး ေဖြးေဖြးျမင္ရာ ဆြတ္ခူးခဲ႔ႀကသည္မွာ စကား၀ွက္၀ုိင္း၌ လုလင္ပ်ိဳေရာ လုံမပ်ိဳပါ ပန္းမ်ား ေတာင္လုိ ပုံေနေတာ႔၏။
ဤပန္းပြင္႔မ်ားသည္ အပင္၌ ေနာက္တစ္ေန႔ပြင္႔ရန္ပင္ ခ်န္မွ ထားခဲ႔ႀကပါမည္ေလာဟု ေတြးေတာေလာက္ေအာင္ပင္ အငုံေရာ အဖူးပါ ဆြတ္ခူး၍ လာႀကေတာ႔သည္။
တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ပင္ပန္းလာခဲ႔သမွ်၊ တစ္ေန႔တာလုံး ႏြယ္းနယ္လာခဲ႔သမွ်တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ေသာ လေရာင္တင္႔လွ်မ္းသည္႔ ညခ်မ္းလုိ ခ်ိန္ခါမ်ိဳးမ်ားတြင္ သူတုိ႔၏အဖုိ႔ အေမာေျပေဆးကေလးမ်ားကုိ ရတတ္ႀကသည္။
စိတ္ထဲတြင္ သူမသိ ငါပုိး က်ိတ္၍ ပုိးပန္းေနႀကရရွာသူအတြက္ေရာ၊ ခ်စ္မိသည္႔၀န္ကုိ တစ္ခြန္း တစ္ပါဒမွ် မဟ၀ံ႔ ေႀကာက္ရြ႔ံ၍ ေနာက္တြန္႔ေနႀကရသူအတြက္ေရာ ဤစကား၀ွက္ဆုိႀကျခင္းသည္ ခ်စ္တင္းစရာ၊ ခ်စ္တင္းဆုိရာႏွင္႔ ခ်စ္က်ီစယ္ႀကရာကုိ ဖန္တီးေပးေစေလ၏။
" အမယ္လည္း စိတ္တူ၊ ပ်ိဳ႔သည္းအူ ေရႊႏြယ္ရုိး စုိးပုိင္ခဲ႔သူ" မ်ားအဖုိ႔ ဤစကား၀ွက္ျခင္းဓေလ႔သည္ စိတ္၏လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင္႔ သာယာမႈအရသာေလးမ်ားကုိ ရေစသည္။
ခ်စ္သူအခ်င္းခ်င္း မေထ႔တေထ႔ ေငါ႔လုံးကေလးမ်ားႏွင္႔ ကလူက်ီစယ္မႈကေလးမ်ားသည္ မိဘေမာင္ဘြားမ်ား၏ မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ျဖစ္လင္႔ကစား ခ်စ္ေသာသူခ်င္း၏ ႏွလုံးသားမ်ားကုိ သာယာႀကည္ႏူးေစသည္။
မည္သုိ႔ေသာ မွားယြင္းမႈကိုမွ် ဖန္တီးခြင္႔မရသည္ျဖစ္၍ ေရွးလူတုိ႔၏ ဤဓေလ႔ထုံးစံသည္ မမွားအပ္ေသာ တရားမ်ားကုိ ေစာင္႔ေရွာက္ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေပးျခင္းျဖင္႔ လုလင္ လုံမတုိ႔၏ ကိုယ္က်င္႔တရားကုိပါ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစသည္႔ အလြန္အဖုိးထုိက္ေသာ ျမန္မာမႈတစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။

( ယေန႔မႏၱေလးစာအုပ္တုိက္မွ ထုတ္ေ၀သည္႔ ျမန္မာ႔ရုိးရာ စကားထာမ်ား စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေရးသားပါသည္။ အလြန္ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းသည္႔ အဖုိးထုိက္ေသာ ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာ႔ဓေလ႔၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေခတ္ေရစီးေႀကာင္းတြင္ ခပ္ႀကမ္းႀကမ္း ေမ်ာပါသြားခဲ႔ျပီျဖစ္သည္။ ေခတ္၏ေရစီးေႀကာင္း ဟူသည္ကား တားဆီး၍ မရစေကာင္း တားဆီးရန္ မျဖစ္သင္႔ေႀကာင္း မွန္ေသာ္လည္း ရုိးရာဓေလ႔ကုိ လုံး၀ေပ်ာက္ပ်က္သြားေစျခင္းသည္လည္း မျဖစ္စေကာင္းမုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္လူငယ္မ်ားအေနျဖင္႔ ကုိယ္တုိင္ မက်င္႔သုံးလွ်င္ေသာ္မွ သိရွိထားႏုိင္ႀကေစရန္ အလုိ႔ငွာ ႀကိဳးစားလုိက္ပါသည္။)

Tuesday, August 28, 2012

လူမသိ သူမသိ


မီးေတာက္မီးလွ်ံႀကား ရုတ္တရက္ ေျမာက္တက္သြားတယ္
သိလုိက္ရတာက ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံး မဲေမွာင္သြားတာပဲ
ခ်က္ခ်င္းလုိလုိ ငါ ျမင္ေယာင္လုိက္တာ
မင္းရဲ႔ ႏုနယ္တဲ႔ မ်က္ႏွာေလးေပါ႔ ခ်စ္သူ
စြန္႔လႊတ္ျခင္းရဲ႔ အဓိပၸါယ္
ဘာလဲဆုိတာ ငါမသိပါဘူး
ဒါေပမယ္႔
ငါ႔နံေဘးမွာ ရွိေနတာ
ငါ႔ညီအစ္ကုိေတြပဲ
သူတုိ႔လဲ အိပ္ကပ္ေတြထဲမွာ ငါ႔လုိ
ဓာတ္ပုံေလးေတြ ကုိယ္စီနဲ႔ေပါ႔
ဓာတ္ပုံထဲက လူေတြ
သူတုိ႔ကုိ ေစာင္႔ေမွ်ာ္ေနႀကမွာ ေသခ်ာတယ္
သူရဲေကာင္းျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တာေတာ႔ မဟုတ္ဘူး
ေသျခင္းတရား
ငါလဲ ေႀကာက္တတ္တာေပါ႔
ဒီအခ်ိန္မွာေတာ႔ ေတြေ၀မေနခ်င္ေတာ႔ဘူးကြယ္
အမိေျမကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔
ျဖဴသလား မဲသလား
မွန္သလား မွားသလား
အေတြးေတြလဲ မ်ားမေနခ်င္ေတာ႔ဘူး
ငါ႔နံေဘးမွာေတာ႔ ဆူညံပူလႈိက္
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလုံးကုိ မီးတုိက္ေနသလားထင္မိတယ္
တကယ္ေတာ႔ ငါလဲ
ေသနတ္သံေတြအစား
ဆည္းလည္းသံေလးေတြပဲ ႀကားခ်င္ခဲ႔သူပါကြယ္
ခ်စ္သူေရ
ငါဟာ
မင္းအတြက္ဆုိ အျမဲ ေပးဆပ္ေနခ်င္ခဲ႔သူေပါ႔
ရွိသမွ်အရာအားလုံး
အသက္ပါမက်န္ စေတး၀႔ံပါတယ္
အဲဒီလုိပဲ
အမိေျမအတြက္လဲ ေပးဆပ္ရဲရမယ္ေလ
ဒီအခ်ိန္မွာ
အမိေျမအတြက္
ေပးဆပ္ခြင္႔ေလးကုိ
မ်က္ရည္ေတြႀကားကပဲ
ေခါင္းေလးညိတ္ေပးပါ ခ်စ္သူရယ္

Sunday, August 26, 2012

ကရားရွည္တစ္လုံးႏွင္႔ ပစၥည္းမ်ား


အတန္းမစခင္အခ်ိန္မွာ ဒႆနိကေဗဒဆရာဟာ စာသင္ခန္းထဲက စားပြဲေပၚကုိ သူယူလာတဲ႔ ပစၥည္းေတြ တင္လုိက္ပါတယ္။
အတန္းစတဲ႔အခ်ိန္မွာေတာ႔ ဆရာဟာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာေသးဘဲ ကရားရွည္အလြတ္တစ္လုံးထဲကုိ ႏွစ္လက္မေလာက္အခ်င္းရွိတဲ႔ ေက်ာက္ခဲေတြ ထည္႔လုိက္တယ္။
ကရားထဲမွာ ေက်ာက္ခဲေတြနဲ႔ ျပည္႔သြားျပီး ထပ္ထည္႔လုိ႔ မရေတာ႔တဲ႔အခါ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကုိ ဒီထဲမွာ ျပည္႔ျပီလားလုိ႔ ေမးလုိက္တယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ျပည္႔ပါျပီဆရာလုိ႔ ျပန္ေျဖႀကတယ္။
ဒီေတာ႔ ဆရာက ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြထည္႔ထားတဲ႔ စကၠဴပုံးေလးကုိ ေကာက္ယူလုိက္ျပီး ကရားရွည္ထဲ ေလာင္းထည္႔လုိက္တယ္။
ျပီးေတာ႔ ကရားကုိ ေျဖးညင္းစြာ လႈပ္ခါလုိက္တယ္။
အဲဒီအခါ ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြဟာ ေက်ာက္ခဲေတြႀကားက လြတ္ေနတဲ႔ ေနရာေတြကုိ က်ဆင္းသြားႀကတယ္။
ဆရာက ဒီကရားျပည္႔ေနျပီလားလုိ႔ ထပ္ေမးျပန္တယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကလဲ ျပည္႔ေနပါျပီဆရာလုိ႔ ထပ္ေျဖႀကျပန္တယ္။
အဲဒီအခါ ဆရာက သဲေတြထည္႔ထားတဲ႔ စကၠဴအိတ္ေလးကုိ ေကာက္ယူျပီး ကရားထဲ ေလာင္းထည္႔လုိက္ျပန္တယ္။
သဲေတြဟာ ေက်ာက္ခဲေတြ၊ ေက်ာက္စရစ္ေတြႀကားက ေနရာအႏွံ႔အျပားကုိ ေလွ်ာေလွ်ာရွဴရွဴပဲ စီးဆင္းသြားတယ္။
ဆရာက ျပည္႔ျပီလားလုိ႔ ထပ္ေမးျပန္တယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကလဲ ျပည္႔ပါျပီဆရာလုိ႔ တညီတညာတည္း ျပန္ေျဖႀကတယ္။
အဲဒီအခါမွ ဆရာက ရွင္းျပေတာ႔တယ္။
တပည္႔တုိ႔.. တကယ္ေတာ႔ ေဟာဒီကရားရွည္ဟာ မင္းတုိ႔ဘ၀ေတြကုိ ကုိယ္စားျပဳတယ္.. ေက်ာက္ခဲေတြကေတာ႔ ဘ၀ရဲ႔ အေရးႀကီးဆုံးအရာေတြပဲ..ဥပမာ မင္းတုိ႔ရဲ႔ မိသားစုေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ ခ်စ္သူေတြ၊ မင္းတုိ႔ရဲ႔ က်န္းမာေရး၊ သားသမီးေတြရွိရင္ သားသမီးေပါ႔ကြာ... မင္းတုိ႔မွာ ရွိသမွ်အားလုံး ဆုံးရႈံးပ်က္ဆီးေနေစဦး မင္းတုိ႔ဆီမွာ က်န္ရစ္ေနဦးမယ္႔ ခ်န္ရစ္ေနႀကဦးမယ္႔ အရာေတြေပါ႔ အဲဒီအရာေတြရွိေနေသးရင္ မင္းတုိ႔ဘ၀ေတြ ျပည္႔စုံေနဦးမွာပဲ။
ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြကေတာ႔ မင္းတုိ႔ဘ၀ေတြထဲက အျခားအရာေတြေပါ႔ ဥပမာ အလုပ္အကုိင္ျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ကားျဖစ္ျဖစ္ေပါ႔။
သဲဆုိတာကေတာ႔ အေရးမႀကီးတဲ႔ ေသးေသးမႊားမႊားအရာေလးေတြေပါ႔
တကယ္လုိ႔ မင္းတုိ႔က ကရားထဲကုိ သဲေတြသာ အရင္စထည္႔မိမယ္ဆုိရင္ ေက်ာက္ခဲအခ်ိဳ႔နဲ႔ ေက်ာက္စရစ္ခဲအခ်ိဳ႔ကုိ ထည္႔ဖုိ႔ ေနရာက်န္မယ္မဟုတ္ဘူး.. အဲဒီအခါ မင္းတုိ႔ဟာ ဘ၀မွာ အနည္းနဲ႔အမ်ား ဆုံးရႈံးႀကရလိမ္႔မယ္။
တကယ္လုိ႔ မင္းတုိ႔ဟာ မင္းတုိ႔အခ်ိန္ေတြနဲ႔ စြမ္းအင္ေတြကုိ ဒီေသးေသးမႊားမႊားအရာေလးေတြအေပၚမွာသာ ကုန္ဆုံးေနေစမယ္ဆုိရင္ မင္းဘ၀မွာ အေရးႀကီးတဲ႔အရာေတြအတြက္ ေပးစရာေနရာရွိေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး
အဲဒါေႀကာင္႔ မင္းတုိ႔ဘ၀ေတြမွာ ျပည္႔စုံေပ်ာ္ရႊင္ေစႏုိင္မယ္႔အရာေတြကုိ အာရုံထားေပးပါ
မင္းတုိ႔ရဲ႔ မိဘေတြကုိ အေလးထားပါ
မင္းတုိ႔ရဲ႔ သားသမီးေတြ၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမေတြနဲ႔ ေဆာ႔ကစားပါ
ခ်စ္သူခင္သူေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနဖုိ႔ အခ်ိန္ေပးပါ
ဘ၀မွာ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔၊ အိမ္သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ဖုိ႔၊ ပြဲလမ္းသဘင္သြားဖုိ႔၊ စီးပြားေရးတြက္ခ်က္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြ အျမဲတမ္း လုံလုံေလာက္ေလာက္ ရွိေနပါတယ္။
ဘ၀မွာ အေရးႀကီးတဲ႔ ေက်ာက္ခဲေတြကုိပဲ အရင္ျဖည္႔ပါ အေရးႀကီးဆုံးလုိ႔ ယူဆတဲ႔အရာေတြကုိ ခုပဲ သတ္မွတ္စာရင္းလုပ္လုိက္ပါ က်န္တာကုိေတာ႔ သဲေတြလုိ႔ပဲ သေဘာထားလုိက္ပါေတာ႔… “


 The important things in life ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။

Sunday, August 19, 2012

ဆူးမ်ားစြာႏွင္႔ ပန္းႏွင္းဆီ


တစ္ခါတုန္းက ပန္းစိုက္၀ါသနာပါတဲ႔ လူႀကီးလူေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ ပန္းတစ္မ်ိဳးကုိ စုိက္ပ်ိဳးျပီး ေမွ်ာ္လင္႔ႀကီးစြာနဲ႔ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ မွန္မွန္လုပ္သတဲ႔။
သူ စုိက္တာဟာ ႏွင္းဆီပန္းျဖစ္တယ္လုိ႔ သူလုံး၀မသိဘူး။
ပန္းပင္ေလးကေန ပန္းကေလးေတြ ဖူးပြင္႔ေ၀ဆာမလာခင္မွာ သူက ႀကည္႔မိေတာ႔ မႀကာခင္မွာ ပြင္႔လန္းလာေတာ႔မယ္႔ ပန္းအဖူးေလးကုိ ေတြ႔မိတယ္။
ဒါေပမယ္႔ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူ သတိထားမိလုိက္တာက ရုိးတံေပၚက ဆူးေတြပဲ ျဖစ္သတဲ႔။
အဲဒီအခါမွာ သူ တစ္ခုေတြးမိသြားတယ္။
ခြ်န္ျမတဲ႔ ဆူးေတြ ပတ္လည္၀ုိင္းေနတဲ႔ ရုပ္ဆုိးတဲ႔ သည္လုိအပင္က ဘယ္လုိမ်ား လွပတဲ႔ ပန္းတစ္ပြင္႔ ပြင္႔လာႏုိင္ပါ႔မလဲ လုိ႔ေပါ႔။
အဲဒီလုိ ေတြးမိျပီးတဲ႔အခ်ိန္က စျပီး သူဟာ ႏွင္းဆီပန္းပင္ေလးကုိ ဂရုလဲမစုိက္၊ ေရလဲ မေလာင္းေတာ႔ဘဲ ပစ္ထားလုိက္တာ ႏွင္းဆီးပန္းေလးချမာ ပြင္႔ေတာင္ မပြင္႔ရေသးခင္ ႏြမ္းေျခာက္ေသဆုံးသြားေတာ႔တယ္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လူသားေတြဟာလဲ အဲဒီလုိပါပဲ။
လူတုိင္းရဲ႔ စိတ္၀ိညာဥ္ထဲမွာ အနည္းဆုံး ႏွင္းဆီပန္းတစ္ပြင္႔စီ ရွိႀကပါတယ္။
ေကာင္းမြန္တဲ႔ အရည္အေသြးေတြ၊ အမူအက်င္႔ေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႔ စိတ္၀ိညာဥ္ထဲမွာ စုိက္ပ်ိဳးတဲ႔အခါ သူတုိ႔ဟာ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္အျပစ္ ဆုိတဲ႔ မ်ားစြာေသာ ဆူးခြ်န္ေတြႀကားထဲမွာ ႀကီးျပင္းလာႀကရတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အမ်ားစုဟာ မိမိကုိယ္ကုိ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ႀကတဲ႔အခါ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္၊ အျပစ္၊ အနာအဆာေတြကုိသာ ျမင္မိႀကျပီး ဖူးပြင္႔လာမယ္႔ ႏွင္းဆီပန္းကေလးကုိေတာ႔ သတိမထားမိေတာ႔ဘူး။
အဲဒီအခါ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ႔ျပီး ငါတုိ႔ဟာ ဘာကုိမွ ျဖစ္ေျမာက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ႀကပါလားလုိ႔ ေတြးမိသြားႀကတဲ႔ေနာက္ စိတ္၀ိညာဥ္အတြင္းက ႏွင္းဆီပန္းကေလးကုိ ဆက္ျပီး ေရေလာင္းပ်ိဳးေထာင္ဖုိ႔ ေမ႔သြားႀကတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ႏွင္းဆီပန္းကေလးမ်ားစြာ ေသဆုံးသြားႀကျပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဟာလည္း ကုိယ္ပုိင္အရည္အခ်င္း အစြမ္းအစေတြကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ မျမင္ေတြ႔ႀကရေတာ႔ဘူး။
လူေတြဟာ သူတုိ႔ပုိင္ဆုိင္တဲ႔ ႏွင္းဆီပန္းကေလးေတြကုိ မသိႀက၊ မျမင္ႀကဘူးဆုိရင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က သူတုိ႔ကုိ ေျပာျပကူညီသင္႔တယ္။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ အႀကီးမားဆုံးေသာ ေမတၱာလက္ေဆာင္တစ္ခုကေတာ႔ အျခားသူေတြရဲ႔ ခြ်န္ထြက္ေနတဲ႔ ဆူးမ်ားကုိ ေက်ာ္လြန္ျပီး ပြင္႔ဖူးေတာ႔မယ္႔ ႏွင္းဆီပန္းကေလးေတြကုိ ျမင္ေအာင္ ႀကည္႔ေပးဖုိ႔ပါပဲ။
ဒါဟာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရဲ႔ ၀ိေသသတစ္ခုပါ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘ၀ထဲက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ခ်စ္ခင္သူေတြကုိ ႀကည္႔တဲ႔အခါမွာ သူတုိ႔ရဲ႔ အျပစ္အနာအဆာေတြအျပင္ သူတုိ႔စိတ္၀ိညာဥ္ထဲက ထူးျမတ္တဲ႔ အရည္အေသြးေတြကုိလည္း ရွာေဖြႀကည္႔ရႈႀကဖုိ႔ သင္႔တယ္။
သူတုိ႔ရဲ႔ အမွားေတြကေန သူတုိ႔လြန္ေျမာက္ဖုိ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ႀကေႀကာင္း အျခားသူေတြကုိ ကူညီေပးလုိက္ပါ။
လွပတဲ႔ ႏွင္းဆီပန္းကေလးမ်ားစြာ ပြင္႔လန္းလာႏုိင္ႀကေအာင္ေပါ႔။

The rose within ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။

Saturday, August 18, 2012

second production - ျမန္မာကႏုတ္ပန္း - pdf

၁၃.၈.၂၀၁၂က ကြ်န္ေတာ္ႏႈတ္ဆက္ေပးခဲ႔တဲ႔ စာအုပ္ေလးကုိ ကြ်န္ေတာ္ အြန္လုိင္းမွာ ျဖန္႔ေ၀လုိက္ပါျပီခင္ဗ်ာ။
ခြင္႔ျပဳခ်က္ေတာင္းထားတာ တစ္ပတ္ျပည္႔ျပီျဖစ္ေပမယ္႔ ဒီ http://www.myanmarsar.org/ လင္႔ေလးက အေႀကာင္းမျပန္ဘူးခင္ဗ်။
ႀကည္႔ရတာ အဲဒီဆုိက္ေလးက ဆက္ အလုပ္မလုပ္ေတာ႔ဘူးထင္တယ္။
တစ္ပတ္တိတိေစာင္႔ျပီးတဲ႔ေနာက္ မေနႏုိင္ေတာ႔လုိ႔ အြန္လုိင္းေပၚတင္လုိက္ပါျပီခင္ဗ်ာ... :P
ဒါေလးကေတာ႔ မ်က္ႏွာဖုံးဓာတ္ပုံေလးပါ။
 ဒါေလးက mediafire မွာ တင္ထားတဲ႔ လင္႔ကေလးေပါ႔။
ျမန္မာကႏုတ္ပန္း
စာအုပ္က ေသးေပမယ္႔ ပုံေတြမ်ားတာမုိ႔ ကြာလတီကုိ ငဲ႔ျပီး တအားမခ်ံဳ ႔ဘဲ ထားလုိက္ပါတယ္။
ဖုိင္ဆုိဒ္က 5.92MB ပါ။
ေနာက္လဲ စာအုပ္ေလးေတြလုပ္ျပီး တင္ဆက္သြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားပါဦးမယ္ခင္ဗ်ာ...။

Thursday, August 16, 2012

ေကာင္းကင္မဲ႔သူမ်ား

ေကာင္းကင္မဲ႔သူမ်ား
ေတးေရး - ညီမင္း ။
ေတးဆို - ခ်စ္သူ ။
သရုပ္ေဆာင္ - ေအးမင္းနိုင္ ၊ လဲဘြယ္ဆဲလ္ ၊ ထက္ေ၀ေက်ာ္
HREIB ရဲ ့၁၀ နွစ္ေျမာက္ အမွတ္တရ MTV မွ ျဖစ္ပါတယ္ ။
သီခ်င္းေလးက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ေတြကလဲ အေပ်ာ္တမ္းေတြ ျဖစ္မွာေသခ်ာေပမယ္႔ ဇာတ္ကြက္ကေလးေကာင္းတာေႀကာင္႔ ေတာ္ေတာ္ကုိ အသက္ပါတဲ႔ MTVေလး ျဖစ္သြားပါတယ္။
ေတးဆုိက ခ်စ္သူလုိ႔ နာမည္တပ္ထားေပမယ္႔ ခ်မ္းခ်မ္းအသံနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ဆင္တူပါတယ္။
ထားပါေတာ႔...
ကြ်န္ေတာ္စိတ္၀င္စားတာက သီခ်င္းရယ္.. စာသားရယ္.. ဇာတ္ကြက္ေလးရယ္ပါ...။
နားေထာင္ရင္း၊ ႀကည္႔ရင္းနဲ႔ မ်က္ရည္မ်ားေတာင္ ၀ဲမိပါတယ္...။
 

Monday, August 13, 2012

လုံး၀သတိမရဘူး

မေန႔က
အဲဒီပန္းျခံေလးကုိ
တစ္ေယာက္တည္း
ငါ ေရာက္သြားတယ္...

ေဟာဒီသစ္ရြက္ေတြ ေႀကြေနတဲ႔ လမ္းကေလးေပါ႔
တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ လက္တြဲျပီး ေလွ်ာက္ခဲ႔ႀကဖူးတယ္ေနာ္...

ေဟာဟုိပန္းခင္းထဲက ပန္းကေလးေတြ
ဒီေရာက္တုိင္း
မင္းကုိ ငါ တစ္ပြင္႔တစ္ပြင္႔ ခုိးခူးေပးဖူးတယ္ေနာ္...

ဒီေရကန္ႀကီးေလ
မင္းနဲ႔ငါ ဘယ္သူ အေ၀းပုိေရာက္သလဲ
ခဲလုံးေတြ ပစ္ျပီး ျပိဳင္ခဲ႔ႀကတာဖူးေပါ႔...

ေဟာဟုိက ျမက္ခင္းစိမ္းကေလး
တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ အတူထုိင္ရင္း
မင္းသိပ္ႀကိဳက္တဲ႔ ဇီးထုပ္ကုိ တူတူစားခဲ႔ႀကတယ္ေလ...

ေဟာဒီထုိင္ခုံကေလးေပါ႔
ထီးတစ္ေခ်ာင္းကုိ အကာအကြယ္ျပဳျပီး
တုိ႔ေတြ ႀကည္ႏူးခဲ႔ႀကဖူးတယ္...

ေဟာဟုိက သစ္ပင္ႀကီးေလ
အသည္းႏွလုံးပုံေလးႏွစ္ခု နက္နက္ထြင္းျပီး
တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔အခ်စ္ကုိ
သက္ေသျပဳခဲ႔ႀကတယ္ေနာ္...

ရွိေသးလားမသိ..

ေအာ္... ဟုတ္သားပဲ
အဲဒီအပင္ႀကီးေအာက္မွာပဲ
မင္း ေနာက္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေပ်ာ္ေနတာ
ငါ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ခဲ႔တာေလ...

ဟား...ဟား...
ငါလဲ မာနနဲ႔လူပါ...
မင္းကုိ ငါ ဘယ္တုန္းကမွ 
လြမ္းမေနခဲ႔ပါဘူး...
သတိရမေနခဲ႔ပါဘူး...
သတိရမေနခဲ႔ဘူး...

ေအး...
ဒီေန႔လည္း
မင္းကုိ သတိမရတဲ႔အေႀကာင္း
ငါ ဒီကဗ်ာေလးကို ေရးတယ္...

ျမန္မာကႏုတ္ပန္းစာအုပ္-မိတ္ဆက္

ကြ်န္ေတာ္ဟုိဒီေလွ်ာက္သြားရင္း ဒီhttp://www.myanmarsar.org/ကုိ ေရာက္ခဲ႔တယ္ဗ်။
စိတ္၀င္စားဖုိ႔ေကာင္းတဲ႔ေနရာေလးပါ။
အဲဒီမွာ ျမန္မာကႏုတ္ပန္းဆုိတဲ႔ စာမ်က္ႏွာတစ္ခု သြားေတြ႔လုိ႔ စိတ္၀င္စားသြားတယ္။
တန္ဖုိးရွိတဲ႔ ျမန္မာကႏုတ္ပန္းပုံေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ဗ်။ စာအုပ္လုပ္ျပီးသြားျပီလားရွာေတာ႔ မလုပ္ရေသးဘူး။
အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္လဲ ခြင္႔ေတာင္းျပီး စာအုပ္တစ္အုပ္လုပ္လုိက္တယ္။ ျဖန္႔ေ၀ခြင္႔လဲ ေတာင္းခဲ႔တယ္။
အဲဒီဆုိက္က ဆက္ျပီး မလည္ပတ္ေတာ႔လုိ႔လားေတာ႔ မသိဘူး။
ဘာမွ အေႀကာင္းမျပန္ဘူးခင္ဗ်။
စာအုပ္က လုပ္ျပီးပါျပီ၊ အင္တာနက္ေပၚတင္ေပးခ်င္ေပမယ္႔ ေလးစားေသာအားျဖင္႔ သူတုိ႔အေႀကာင္းျပန္မႈကုိ ကြ်န္ေတာ္ေစာင္႔ေနပါတယ္။
ခုနစ္ရက္ျပည္႔သြားရင္ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ဆက္မေစာင္႔ေတာ႔ဘူး။ မွ်ေ၀သြားမွာပါ။
သူတုိ႔လဲ အင္တာနက္ေပၚတင္ျပီဆုိကတည္းက အားလုံးသိေစခ်င္လုိ႔၊ မွ်ေ၀ေစခ်င္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ႀကမွာပါ။
ဒီဇုိင္နာျဖစ္လုိသူေတြအတြက္ ျမန္မာကႏုတ္၊ ျမန္မာဒီဇုိင္းဆုိတာေတာ႔ သိသင္႔တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
အခုေတာ႔ စာျမည္းေလး တင္လုိက္ပါတယ္ေနာ္။









Friday, August 10, 2012

လူသူတိရစ ၦာန္

( အထက္တန္းေက်ာင္းတုန္းက ကြ်န္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာျဖစ္ခ်င္သူတစ္ဦးရဲ႔ ကဗ်ာပါ... သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ႏုိင္ပါေစ။)

Thursday, August 9, 2012

ႀကိဳးၾကာငွက္၊ ေျမြ ႏွင့္ ေျမြပါ-ပုံျပင္

တခါတုန္းက ေတာႀကီးတခုထဲတြင္ ေညာင္ပင္ႀကီးတပင္ ရွိသည္။ ထိုအပင္ထိပ္တြင္ ႀကိဳးၾကာငွက္မ်ားသည္ သူတို႔ေနထိုင္ရန္ အသိုက္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ထားၾကသည္။ အပင္၏ေျခရင္းရွိ တြင္းတတြင္းတြင္ ေျမြမည္းတေကာင္ ေနထိုင္သည္။ ထိုေျမြမည္းသည္ ႏွစ္တိုင္းႏွစ္တိုင္း ဥမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ႀကိဳးၾကာငွက္ေပါက္ေလးမ်ားကို စားပစ္ေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ႀကိဳးၾကာငွက္မ်ားသည္ အလြန္ပင္ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ၾကရသည္။ သူတို႔ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိၾကေပ။

တေန႔တြင္ သားငယ္သမီးငယ္မ်ား ဆံုးရႈံးသည့္ ႀကိဳးၾကာငွက္မႀကီးသည္ အနီးအပါးရွိ ကန္ေရျပင္နံေဘးတြင္ ရပ္ေနျပီး ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစြာ ငိုေၾကြးေနရွာသည္။ ထိုအခါ ေရကန္ထဲတြင္ ေနသည့္ ဂဏန္းက ႀကိဳးၾကာငွက္ႀကီးကို ျမင္ျပီး ေအာ္ေမးလိုက္သည္။
အရွင္ႀကိဳးၾကာ၊ ဒီေန႔ဘာလို႔ ဒီေလာက္ ၀မ္းနည္းငိုေၾကြးျပီး မေပ်ာ္မရႊင္ ျဖစ္ေနရာတာလဲ။
ထိုအခါ ႀကိဳးၾကာငွက္မႀကီးက မိတ္ေဆြ၊ ငါ ဘာလုပ္ရမလဲ၊ သစ္ပင္ေျခရင္းက တြင္းမွာေနတဲ့ ေျမြဟာ ငါ့ကေလးေတြကို စားပစ္လိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါ-ဒီမွာ ပူေဆြးငိုေၾကြးေနတာပါ။ ငါ့ကို ကူညီပါ မိတ္ေဆြ-ဟု ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ကူညီႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္-ဟု ဂဏန္းက ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ ဆက္ျပီး သူက ေျပာျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေကာက္က်စ္တဲ့ ေျမြကို ဖမ္းျပီး သတ္ပစ္ရမယ္။
ဒါေပမယ့္ ငါတို႔ ဒီေျမြကို ဘယ္လိုဖမ္းမလဲ။ သူက အင္မတန္စဥ္းလဲတယ္။ သူ႔ကိုဖမ္းဖို႔ ခက္လိမ့္မယ္။ သူ အျမဲလြတ္သြားမွာပဲ။ သူ႔ရဲ႔တြင္းထဲမွာ သူပုန္းေနတယ္-ဟု ငွက္မႀကီးက ေျပာလွ်င္
ေကာင္းျပီေလ၊ သူ႔ကို ကိုယ္တိုင္မသတ္ႏိုင္ရင္ သတ္ႏိုင္တဲ့ တျခားတေယာက္ကို ရွာရမယ္။

ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ငါတို႔ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
နားေထာင္ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပမယ္-ဆိုကာ ဂဏန္းက ေျပာျပသည္။
ဒီေနရာနဲ႔ သိပ္မေ၀းတဲ့ေနရာမွာ ေျမြပါ တေကာင္ေနတယ္။ သူ႔တြင္းက ဟိုမွာ။ အဲဒီသစ္ပင္ႀကီးနဲ႔ နီးတယ္။ ေျမြပါဆိုတာ ေျမြအားလံုးရဲ႔ ရန္သူပဲ။ သူဟာ ေျမြကိုျမင္တိုင္း သတ္ဖို႔ အျမဲႀကိဳးစားတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျမြပါက ရန္သူေျမြကို သတ္ေအာင္လုပ္ရမယ္။

ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္။ အဲဒါေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါတို႔ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ။
ဒါက အရမ္းလြယ္ပါတယ္။ ေျမြပါဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိတဲ့အတိုင္းပဲ ငါးႀကိဳက္တယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ သူက ငါးဖမ္းဖို႔ ေရထဲကိုမဆင္းႏိုင္ဘူး။ ခင္ဗ်ားက သူ႔အတြက္ ငါးဖမ္းေပးႏိုင္တယ္။ ငါး-ေလးငါးေကာင္ဖမ္းျပီး ေျမြပါရဲ႔တြင္း၀နားမွာ တေကာင္ခ်ပါ။ ျပီးရင္ နည္းနည္းေ၀းေ၀းမွာ ေနာက္တေကာင္ ခ်ပါ။ ျပီးေတာ့ ေျမြတြင္း မလွမ္းမကမ္းမွာ တေကာင္ခ်။ ဒီလို ခ်ခ်သြားရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးတေကာင္ကိုေတာ့ ေျမြတြင္းနဲ႔ ေတာ္ေတာ္နီးတဲ့ ေနရာမွာခ်။ ေျမြပါက ပထမတေကာင္ကို ေတြ႔လိမ့္မယ္။ သူေျပးျပီး စားလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့ ေနာက္တေကာင္။ ျပီးေတာ့ ေနာက္တေကာင္။ အဲလိုမ်ိဳး တေကာင္စီစားျပီး ေနာက္ဆံုး ေျမြတြင္းနားမွာရွိတဲ့ ငါးဆီကို သူလာလိမ့္မယ္။ ျပီးရင္ သူေျမြကို အနံ႔ခံလိမ့္မယ္။ ေျမြနံ႔ရရင္ သတ္ခ်င္လာလိမ့္မယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရန္ပြဲႀကီးတခုျဖစ္လာျပီး ေျမြကို သတ္လိုက္လိမ့္မယ္။ ဒီလုိဆိုရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႔ရန္သူ ဇာတ္သိမ္းျပီေပါ့။

ဟာ-ဒါဟာ အရမ္းေကာင္းတဲ့ အၾကံပဲ။ မင္း ေျပာသလို ငါလုပ္မယ္-ဟု ႀကိဳးၾကာငွက္က ၀မ္းသာအားရေျပာသည္။
သို႔ႏွင့္ ႀကိဳးၾကာငွက္သည္ ငါး-ေလးငါးေကာင္ ဖမ္းသည္။ ထို႔ေနာက္ အထက္ကနည္းအတိုင္း ငါးမ်ားကို ခ်သည္။ ထိုေန႔နံနက္တြင္ ေျမြပါတြင္းထဲက ထြက္လာေသာအခါ ပထမငါးတေကာင္ကို ေတြ႔သည္။ ေျမြပါသည္ ငါးကို အငမ္းမရ စားလိုက္သည္။

ဒီေန႔ တယ္ကံေကာင္းပါလား-ဟုေတြး၍ ၀မ္းသာအားရႏွင့္ ကခုန္ေပ်ာ္ျမဴးေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ငါးတေကာင္ကို ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ေတြ႔ျမင္ျပန္သည္။ စားလိုက္ျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ တေကာင္၊ ထို႔ေနာက္ ေနာက္တေကာင္။ တေကာင္ျပီး တေကာင္ စားလာရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေျမြတြင္း၀ဆီ ေရာက္လာခဲ့သည္။ သူ ေျမြနံ႔ရလိုက္သည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေျမြပါသည္ တြင္းထဲသို႔၀င္သြားသည္။ အထဲသို႔ေရာက္လွ်င္ ရန္ပြဲအႀကီးအက်ယ္ျဖစ္သည္။ မၾကာမီတြင္ ရန္ပြဲျပီးဆံုးသြားသည္။ ေျမြပါက ေျမြေသေကာင္ကို ဆြဲထြက္လာသည္။

ႀကိဳးၾကာငွက္မ်ားမွာ အလြန္ပင္ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ သူတို႔ကို အျမဲတေစ ဒုကၡေပးေနေသာ ယုတ္မာသည့္ရန္သူ ေသသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပံုျပင္ေလးက ဤတြင္ မျပီးဆံုးေသးပါ။ ထိုေန႔က စားစရာေတြကို သက္သက္သာသာႏွင့္ရသည့္ ေျမြပါသည္ တေန႔တြင္ သစ္ပင္၏ ေျခရင္းသို႔ ေရာက္လာျပန္သည္။ ထိုအခါ ႀကိဳးၾကာငွက္သံမ်ားကို သူၾကားလိုက္သည္။ ေျမြပါ ၀မ္းသာသြားသည္။ သူ႔အတြက္ စားစရာရွိေသာေနရာကို သူေတြ႔ရွိသြား၍ ျဖစ္သည္။
ေျမြပါသည္ သစ္ပင္ေပၚတက္ျပီး ႀကိဳးၾကာငွက္ငယ္ေလးမ်ားကို တေကာင္ျပီးတေကာင္ စားေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေျမြမစားႏိုင္၍ က်န္ခဲ့သည့္ ႀကိဳးၾကာငွက္အားလံုးပင္ ေသဆံုးသြားၾကရွာသည္။ ႀကိဳးၾကာမ်ားလည္း ထိုေနရာမွ ေျပာင္းေျပးကုန္ၾကသည္။ ဒုတိယရန္သူသည္ ပထမရန္သူထက္ ပိုဆိုးေနသည္မဟုတ္ပါေလာ။ ထိုနည္းျဖင့္ ဂဏန္းသည္ သူ႔ရန္သူ ႀကိဳးၾကာငွက္မ်ားကို အေ၀းသို႔ႏွင္ထုတ္ပစ္ႏိုင္ခဲ့ေပသည္။
( အိႏၵိယရိုးရာပံုျပင္)
ဥပေဒသ
သင္ အကူအညီေတာင္းသည့္သူကို သတိထားပါ။

ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
(မဂၤလာေမာင္မယ္ ၂၀၀၉-ခု ေမလ)
ဘာသာျပန္မူရင္းလင္႔ခ္ - ပညာပါရမီပညာေရးကူညီမႈအသင္း

Monday, August 6, 2012

ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ - ေရွးေဟာင္းေငြထည္လက္ရာျပသာဒ္ဗိမာန္ပုံစံငယ္ (ႏုိင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ႔ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႔ အေမြ)



ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ - ေရွးေဟာင္းေငြထည္လက္ရာျပသာဒ္ဗိမာန္ပုံစံငယ္
ခုႏွစ္-၁၉၁၄ခုႏွစ္မတုိင္မီ
အျမင္႔-၈၄စင္တီမီတာ၊ အေျခ၏အခ်င္း-၅၁စင္တီမီတာ
ေငြထည္နဲ႔ အႏုလက္ရာေျမာက္စြာ ထြင္းထုပုံေဖာ္ထားတဲ႔ ထုထည္ခပ္ႀကီးႀကီးျပသာဒ္ဗိမာန္ပုံစံငယ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး မႏၱေလးနန္းတြင္းက ျပသာဒ္ဗိမာန္တစ္ခုခုကုိ ပုံစံယူျပီး လုပ္ထားတာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
အျမင္႔ဟာ ၈၄စင္တင္မီတာ (သုိ႔မဟုတ္) ၃၃လက္မရွိျပီး ဒီပစၥည္းဟာ ယေန႔အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရွားရွားပါးပါး ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ေနေသးတဲ႔ ကုိလုိနီေခတ္မွ ထုထည္ႀကီးႀကီးမားမား  ျမန္မာ႔လက္ရာေငြထည္ပစၥည္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေငြထည္လက္ရာဟာ ဘုံေဘးဘားမားကုမၸဏီက ကုမၸဏီမွ အနားယူသြားတဲ႔ စီနီယာမန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ကုိ ၁၉၁၄ခုႏွစ္မွာ လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးအပ္ခဲ႔တာပါ။
ဒီေငြထည္ပစၥည္းမွာ အခုလုိ စာတန္း ထြင္းထားတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
'Presented to Berkeley John Bync Stephens Esquire by the Employees of the Bombay
Burmah Trading Corporation Limited, Rangoon on his Retirement December 1914.'
 
ဒီေငြထည္ပစၥည္းဟာ တင္႔တယ္ေျပျပစ္လွတဲ႔ ေအာက္ခံေျခေထာက္ရွစ္ခုပါ အ႒ဂံပုံ ေအာက္ေျခေပၚမွာ ရပ္ခံတည္ရွိပါတယ္။
အ႒ဂံေအာက္ခံရဲ႔ စာေရးထားတဲ႔ ဘက္တစ္ဘက္မွာသာ မွန္ကူကြက္ပုံစံ ပုံေဖာ္ထားျပီး က်န္တဲ႔ ဘက္ခုနစ္ဘက္မွာေတာ႔ ျဗိတိသွ်လက္ေအာက္ခံ ျမန္မာကုိလိုနီမွာ ဘုံေဘးဘားမားကုမၸဏီရဲ႔ သစ္ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနပုံမ်ားကုိ ပုံေဖာ္ထြင္းထုထားတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

ဆင္ေတြကုိ အသုံးခ်ျပီး သစ္ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနပုံ၊ ရန္ကုန္ရုံးခ်ဳပ္မွာ သစ္အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ေနပုံ စတာေတြကုိ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။




အ႒ဂံေအာက္ခံရဲ႔ အေပၚကုိ တက္ျပီး ႀကည္႔လုိက္ရင္ေတာ႔ ေက်ာက္ထူတဲ႔ ေျမသားပုံစံေပၚမွာ ထုိးထြက္ေနတဲ႔ ကင္းစခန္း (သုိ႔မဟုတ္) ကင္းေစာင္႔ေမွ်ာ္စင္ကဲ႔သုိ႔ေသာ ေလထဲမွာ တလူလူလြင္႔ေနတဲ႔ အလံငယ္၊ အလံတုိင္ေလးမ်ားနဲ႔တကြ စုလစ္မြမ္းခြ်န္ပါ ျပသာဒ္ငယ္ ေလးခုကုိ အရပ္မ်က္ႏွာတစ္ခုစီ (အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ)မွာ စီရီထြင္းထုထားတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
 
ျပသာဒ္ငယ္ႏွစ္ခုစီႀကားမွာ ေလးမ်က္ႏွာျပသာဒ္ဗိမာန္ပထမအဆင္႔ကုိ တက္သြားတဲ႔ နဂါးလက္ရန္းမ်ား ကုိယ္စီနဲ႔ ေလွကားေစာင္းတန္း တစ္ခုစီေတြ႔ရမွာျဖစ္ျပီး ေလွကားေစာင္းတန္းေလးခုရွိပါတယ္။
ျပသာဒ္ဗိမာန္ရဲ႔ ေအာက္ေျခမွာေတာ႔ ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာဟန္ ပန္းခက္ပန္းႏြယ္ ကႏုတ္လက္ရာေတြကုိ လက္ရာေျမာက္စြာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပသာဒ္ဗိမာန္ရဲ႔ ပထမဆင္႔မွာ အေသးစိတ္ျခယ္မႈန္းထုဆစ္ထားတဲ႔ လက္ရန္းအကာအရံေတြနဲ႔ တုိင္ေတြကုိ ေတြ႔ရမွာပါ။
ေလးမ်က္ႏွာရွိတဲ႔ ျပသာဒ္ဗိမာန္ရဲ႔ ေအာက္ေျခအဆင္႔ လက္ရန္းကာအတြင္း ေထာင္႔တစ္ေထာင္႔စီမွာေတာ႔ စာအုပ္တစ္အုပ္၊ ကညစ္တစ္ေခ်ာင္းစီ ကုိင္ထားတဲ႔ နတ္၀တ္နတ္စား အျပည္႔အစုံနဲ႔ နတ္မင္းႀကီးတစ္ပါးစီ (အားလုံးေပါင္း နတ္မင္းႀကီးေလးပါး) ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
ေလာကရဲ႔ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို ေစာင္႔ေရွာက္တဲ႔ စတုေလာကပါလနတ္မင္းႀကီးေလးပါးကုိ ကုိယ္စားျပဳပါတယ္။
နတ္မင္းႀကီးေလးပါးဟာ ေလာကႀကီးမွာ ေနထုိင္ႀကတဲ႔ သတၱ၀ါမ်ားရဲ႔ ကုသုိလ္မႈ၊ အကုသုိလ္မႈေတြကုိ မွတ္တမ္းတင္ေနႀကဟန္ ထြင္းထုထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပသာဒ္ဗိမာန္ဟာ ဘက္ေလးဘက္ရွိတဲ႔ ျပသာဒ္ဗိမာန္မုိ႔ တစ္ဘက္စီမွာ တံခါးတုိင္တစ္တုိင္စီပါတဲ႔ တံခါးႏွစ္ခ်ပ္ကုိ ဖြင္႔ထားျပီး တံခါးခ်ပ္ရွစ္ခ်ပ္၊ ဖြင္႔ထားတဲ႔တံခါးေပါက္ေလးေပါက္ ရွိပါတယ္။
ဖြင္႔ထားတဲ႔ အဲဒီ မ်က္ႏွာစာ ျမင္းမုိရ္ပိတ္ေတြကေန ျပသာဒ္ဗိမာန္ရဲ႔ အထဲကုိ လွမ္းျမင္ႏုိင္ပါတယ္။
ျပသာဒ္ဗိမာန္ရဲ႔ ဒုတိယအဆင္႔ (အထက္အဆင္႔) မွာလဲ ဖြင္႔ထားတဲ႔ တံခါးနဲ႔ မ်က္ႏွာစာျမင္းမုိရ္ပိတ္မ်ားကုိ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ျပီး ဒုတိယဆင္႔ဟာ ျပသာဒ္ဗိမာန္တစ္ခုလုံးရဲ႔ အမုိးထုပိကာကုိ ပင္႔တင္ထမ္းမ ထားပါတယ္။
ျပသာဒ္ဗိမာန္တစ္ခုလုံးရဲ႔ အေပၚမွာေတာ႔ ေကာင္းကင္ေပၚ ႀကြားႀကြား၀င္႔၀င္႔ စြင္႔တက္ေနတဲ႔ လက္ရာေျမာက္လွတဲ႔ အဆင္႔ငါးဆင္႔ ထုပိကာရွိပါတယ္။
အဆင္႔တုိင္းမွာ ပန္းခက္ပန္းႏြယ္ကႏုတ္ေတြ၊ လက္ရာေျမာက္ စုလစ္မြမ္းခြ်န္ေတြနဲ႔ ျပည္႔လုိ႔ ေနပါတယ္။
ထုပိကာရဲ႔အေပၚဆုံးမွာေတာ႔ ေလထဲမွာ တလူလူ လြင္႔ေနဟန္ ေငြအလံငယ္ကုိ ေတြ႔ရမွာပါ။


 
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အခုလုိမ်ိဳး အေသးစိတ္ အႏုလက္ရာေျမာက္လွတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ပစၥည္းေတြကုိ ေငြပန္းတိမ္လက္မႈလုပ္ငန္းေတြက ထုတ္လုပ္ပါတယ္။
ဒီ ေငြထည္လက္ရာေလးဟာ အရမ္းကုိ ျပီးျပည္႔စုံတဲ႔ အေနအထားမွာပါ။ ပ်က္ဆီးျခင္း၊ ထိခုိက္မိျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း အလွ်င္းမရွိတဲ႔ ေရွးေဟာင္းလက္ရာေလးပါ။

(အခု ဒီလက္ရာေျမာက္လွတဲ႔ ျမန္မာ႔ေရွးေဟာင္း အႏုလက္ရာ ေငြထည္ပစၥည္းဟာ 1 New Burlington Street
London,  W1S 2JD, United Kingdom (between Savile Row & Regent Street, central London)မွာ အေျခစုိက္တဲ႔ Michael Backman Ltd ရဲ႔ လက္၀ယ္မွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီကုမၸဏီဟာ အစၥလာမ္၊ အိႏၵိယ၊ တရုတ္၊ အေရွ႔ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ား အစရွိတဲ႔ ႏုိင္ငံေတြက ေရွးေဟာင္းအႏုပညာလက္ရာေတြကုိ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီပစၥည္းကုိလဲ ေရာင္းခ်ဖုိ႔ ျပသထားတဲ႔ ၎ကုမၸဏီရဲ႔ ေႀကာ္ျငာစာမ်က္ႏွာ တစ္ခုကေန သင္႔ေလ်ာ္သလုိ ဘာသာျပန္ထားတာပါ။ ေဟာဒီ မူရင္းpageျဖစ္တဲ႔ http://www.michaelbackmanltd.com/1691.html မွာ သြားေရာက္ ေလ႔လာဖတ္ရႈႏုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ျမန္မာသူေဌးႀကီးတစ္ဦးဦးကမ်ား ၀ယ္ယူျပီး ျမန္မာ႔ေရွးေဟာင္းအႏုပညာလက္ရာကုိ မိခင္ျမန္မာႏုိင္ငံဆီ ျပန္သယ္လာႏုိင္ခဲ႔မယ္ဆုိရင္ေတာ႔ အတုိင္းထက္အလြန္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္မိမွာပါပဲ။ ဘာသာျပန္အမွားမ်ား၊ စာလုံးေပါင္းနဲ႔ အသုံးအႏႈန္းအမွားမ်ားပါလာပါက ခြင္႔လႊတ္ေပးျပီး အမွားမ်ားကုိ ေထာက္ျပေစလုိပါတယ္။ အခုလုိေလး ဘာသာျပန္တင္ျပႏုိင္ဖုိ႔ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လမ္းညႊန္တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ သိမွာမဟုတ္တဲ႔ mandalay gazette မွ ကုိုknowledge seeker(ရဲ႔ ပုိ႔စ္) ကုိလည္း အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။)